Manda sjuk, igen!

Jaha, så var skruttan sjuk igen. Kom hem vid typ 14, märkte att Manda var hängig och hade feberögon, och javisst, 38,5 grader visade termometern. Nu är jag sååå trött på detta! Det går inte ens en vecka utan att hon har en sjukdag. Vi började undersöka saken i våras, och de skulle ta immunprover på henne, men för att göra det måste man visst vara helt frisk, och det var hon aldrig. Hade hon inte feber var det en förkylning av något slag, eller hosta. Sen kom sommaren och hon mådde helt kanon! Då bestämde vi oss för att avvakta för att se hur hon blev till hösten, och nu är det samma visa igen. Blä! Ska ringa VC imorgon och kolla hur vi ska gå vidare.

Ivf så lämnade jag och maken liten hemma hos mormor och morfar och gick hem till min farmor och farfar. De är 88 och 93 år gamla, mår förvånansvärt bra för sin ålder och är underbara! De blev så ledsna när inte Manda följde med, men vi ville inte utsätta dem för Mandas baciller. Dessutom kan man juh inte prata på samma vis när man har en 3,5 åring som babblar i ett, så det var skönt att få en lugn stund hos dem.
Det bjöds på bulle och 4 sorters kakor och sen schwartswaldstårta, så nu står magen i 4 hörn och jag vill inte se åt ett bakverk på läääänge=) Bra då att jag planerat in pepparkaksbak imorgon... hmmm...

Nu ligger Manda til sängs, vi ska greja med en ljusslinga som krånglar lite, sen är jag nästan sugen på att gå och sova. är helt slut idag, skyller på mörkret och kylan *brrr*

God natt och tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0