Måndag 8/12

Vaknade kl 8:30 av en klapp på kinden... underbart! Då ville Mandis gå upp och äta frukost. Jag lyckades förhala det till halv tio=) Sen bakade vi pepparkakor så det stod härliga till! Manda var sååå duktig, hon kavlade och tog ut med mått och la själv upp dem på plåten. 2 plåtar fick hon ihop, och hela dagen har hon hämtat sin lilla burk och velat äta. Undrar hur hon mår i magen imorgon=)

Sen vek vi en hel tvättstuga full med tvätt, bakade matbröd och diskade undan. Då var det lagom att gå och sätta sig och kolla på Saltkråkan en stund, jag somnade som vanligt.

När vi vilat klart gick vi och smälte socker till pepparkakshuset, lagom tills det var klart kom maken hem och vi limmade pepparkakshus. Manda åt upp nästan alla non-stop, men hon sparade några till huset=)
Så här fint blev det. Då Manda ville äta upp huset på en gång ställde vi in det i matsalen och låste dörren=)



Nu sitter Manda med sin pappa och kollar på film.
Pyjamas på och tänderna borstade.
Jag ska snart kristyrera pepparkakor, måste bara ta igen mig en stund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0