Öroninflammation

Natten till igår vaknade vi kl tre för att manda grät. det är inte vanligt inte. Hon sa gång på gång "jag har så ont i huvudet, det gör ont och säger plopp plopp hela tiden". Stackars liten skrutta.
Vi kom fram till att det måste vara öronen som gjorde ont, så jag slog mig ner i Mandas säng och hon somnade framåt tidig morgon sittande i mitt knä. Skönt att hon kunde sova liten stund, men för mamma blev det inte mycket sovit inte...

Eftersom maken också har varit krasslig, så var jag hemma med dem på fm, följde med dem till vårdcentralen, där det framkom att vi haft rätt med Mandas öron, det var öroninflammation, och pappa var bara virusaktig=) Han såg något skraj ut när sköterskan skulle ta blod och halsprov, men det gick bra=)

Manda är juh så duktig med sånt, hon sträcker bara fram fingret och tycker det är spännande. Mammas dotter=)

När vi kom hem från vårdcentralen och jag varit till Apoteket och hämtat Kåvepenin, somnade jag en stund på soffan innan det var dags att äta lunch. Sen gick jag iväg till jobbet, det var tur, för där behövdes jag! Det var fullt upp ända tills vi stängde butiken!

Idag var maken hemma på Fm så att jag kunde jobba mitt pass, sen fick han gå och jobba en sväng på ef. Han kom hem med företagets julpaket: en fleecefilt, en ostlåda och en stooor pralinask. Desstom hade han fått post på jobbet idag, en kund till honom skickade två biobiljetter, så nu har vi 4 liggandes här hemma. Vi har inte varit på bio tillsammans på säkert ett år, och gången innan dess var det nog inte sedan Manda föddes. Så vi är inga vana biobesökare. Fast jag har varit på bio två gånger utan maken nu i höst, jag var juh tvungen att se Mamma Mia två gånger juh=)

Så nu funderar vi på vem vi ska bjuda med på bio... känner sig någon manad till detta uppdrag, skriv en kommentar nedan=)

Nu är Manda nattad, maken kom precis ner. Nu ska vi ta en kopp te och varva ner lite.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Huga för alla sjukor som går nu =S Hoppas vi alla får vara friska till jul iaf!!



Vill oxå tipsa dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu har en nystartad kulig tävling hos mig igen:



http://uj76.blogspot.com/2008/12/tvla-hos-tant-o-vinn-presentkort-p.html



Presentkort på 500kr hos en finfin barnbutik ligger i potten denna gång =)

2008-12-18 @ 11:39:31
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Luigi

Blogg Syrran??



Kom igen. Men visst. kan väl ha lite koll för att se hur ni har det. Over and out

2008-12-18 @ 17:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0