Välkommen till min blogg!

Hejhej och välkommen till MammasMandarin!


Här kommer jag husera med berättelser från det dagliga livet med make och dotter. Dottern heter Manda, men kallas lite nu och då för MammasMandarin, därav namnet denna blogg!


Här är lilla tjejen som fyller mina dagar med skratt och bus. Hon har en vilja av stål och hon ger sig aldrig. Detta innebär dagliga kamper, men de varvas med världens underbaraste gos, så en dag med Manda är fullständig lycka.

Jag älskar att shoppa. Särskilt barnkläder. Jag hade långt framskridna planer på att öppna en barnklädesaffär våren 08, men drömmen föll i kras när realiteten kom på besök i min hjärna. Så just nu shoppar jag bara. Och syr. Det är ett annat stort intresse.

Men för att återgå till min shoppingtendens så råkade jag just klicka hem denna:

En Katvigmössa inhandlad på elvasmatroll.se för 224 kr.
Mössan matchar klänningen på bilden ovan. Matchning är viktigt tycker både jag och Manda, men Manda drar det hela ett steg längre. Finns det inga strumpor som matchar outfiten får man byta outfit. Yesbox, det är min dotter det.

Nu ska jag gå och gosa med min make. Han sitter nog i soffan och tittar på film. Eller möjligtvis somnat i soffan. För sån är han. Kvällsmänniska som bara den, han kan sitta och jobba till 4 på nätterna, men sitta framför TV:n är omöjligt. Men skönt att han kan slappna av i sin kreativa hjärna emellanåt.

Jag avrundar denna min första bloggdag med att snabbt berätta om dagen:

7:00 Manda vaknar, öppnar sin adentskalender, hittar 3 tuschpennor däri. Pappa går och gör sig iordning för jobbdagen, mamma ligger kvar i sängen. Pappa förbjuder Manda att rita med pennorna innan mamma tagit fram papper.
8:00 Mamma vaknar.Manda kollar på barnkanalen. Pappa duschar.
8:30 Mamma går ur sängen, pappa kommer ur duschen, Manda kollar på barnkanalen.
9:30 Mamma har duschat, slängt i en maskin tvätt, och frukosten blir serverad. Mannagrynsgröt *mumma tycker både mamma och Manda* Tyvärr var jordgubbsylten slut, så det fick bli äppelmos på istället, vilket var lite svårt för Manda att acceptera.
11:00 Mamma har tvättat hela förmiddagen, hunnit leka med bilar en sväng, planterat amaryllis och hängt upp en nyinköpt adventsstjärna och ställt iordning blomjulstjärnorna, spelat djurbingo och vikt och sorterat tvätt. Manda vill ha fika, så det dukas fram överbliven tårta från makens jobb *mumma*
13:00 Kom på att lunch är bra. Icas köttbullar och stuvade spiralmakaroner blev det. Med ketchup.
14:30 Disken avklarad, overall på. Nu skall buskar ljusas upp, även räcket fick sig en ljusslinga. Mycket fint. Snabb tur in för kissning av Manda, sen ut igen, gungar lite, trehjulingen blir körd några vändor i snön.  Vi sätter upp fågelboet som blivit bortglömt.
16:00 In. Mamma är blöt om fötterna och fryser, men Manda är varm och torr i Didriksson och Ecco.
16:30 Mormor kommer förbi på fika. Tårta igen, vill bli av med lilla biten som är kvar. Mormor tål inte marsipan, så Manda tar hennes också=)
18:00 Mormor är trött och vill hem, så Manda brottar ner henne i soffan några gånger till. Då kommer pappa hem och mormor kommer loss.
19:00 Efter kvällsmaten blir det lite bråk om tandborstningen, men efter en kvart av skrik och tårar blir de små gaddarna troligtvis borstade, för då har mamma gett upp och lagt över ansvaret på pappan.
19:30 Manda har somnat, lugnet lägger sig, tinnitusen avtar och soffan hägrar.
23:30 Blogg startad. Uppdatering imorgon. Troligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0