Varannan dag dag idag.

Jobbat idag, lååååång dag. Varför kan man inte bara få pengar för att gå hemma och greja? Jag älskar att baka tex, kan jag inte få göra det och få betalt istället? Eller, låt mig sy en stund och så får jag en femhundring för det. Jag kräver inte så mycket, bara det ger lite nöjespengar i kassan efter att räkningarna är betalda=)

Visst är det kul att jobba, särskilt som jag har ett socialt arbete och ska prata och vara glad dagarna i ända, men det är juh så härligt att vara hemma med Mandis också. Jag jobbar bara 60% för tillfället, visst, det ger inte mycket i plånboken inte, men jag har juh så mycket tid med Manda! Antagligen är jag sugen på fler Manda-dagar för att gårdagen var så mysig. Manda hade bara ett (1) utbrott på hela dagen, då har juh jag kraft och ro att ta hand om det, men oftast börjar juh dagarna med att jag tar fram fel sked, och då är det juh kört! Då skriker hon om det i en kvart, tills hon kommer på att jag inte gjort si eller så, eller har gjort si eller så, och oavsett vad jag gör så blir det fel. Och så håller det på så hela dagen med några små avbrott för förlåtelsekramar och lite gos i soffan varvat med Saltkråkan eller Pippi.
Dagarna kan vara totalt pissiga så jag tappar tålamodet för minsta lilla för att jag inte orkar lyssna på hennes gnäll en enda sekund till, jag ringer till momor och tvångsbeordrar henne att komma hit och fika efter jobbet och jag låter TV:n vara barnvakt en liten stund för länge emellanåt för att få lugn och ro en liiiiten liiiiten stund.

Trots att ganska många dagar är ofantligt jobbiga nu i denna 3,5 års trots, så är kärleken till detta lilla barn så stor att det inte går att greppa. Hon är min, våran. Wow. Att vi fått en sån skatt. Som ler så vackert att hjärtat smälter, som skrattar så härligt att jag tvingas skratta själv. Som blir förundrad över minsta lilla och som gosar så härligt. Jag kan leva en hel dag på en kram från henne, hennes ljuvliga röst hör jag hela tiden i mitt huvud. Hon lämnar sällan mina tankar.

Maken la henne nyss. Han jobbade till 20:00 idag, så hon var väldigt trött när han kom hem. Det första hon säger är "Jag har saknat dig idag pappa". Att se kärleken mellan far och dotter är det vackraste som finns, och att höra henne säga att hon älskar mig är underbart ljuvligt. Vår skatt. Vår Manda. Vårt bortskämda lilla gryn som pendlar mellan att vara tyrann och ängel.
Varje kväll går jag och maken in till henne och bara tittar på henne när hon sover. Ler åt hennes konstiga ljud. Skrattar när hon pratar i sömnen. Pussar henne godnatt och längtar tills hon vaknar.  Älskade barn.

Kommentarer
Postat av: nikita

hej , nu har ja startat en ny tävling i min blogg =) såg att du varit med i tidigare tävlingar hos mig.

denna gång är det två presentkort hos Fridolina som lottas ut!

2008-12-11 @ 17:14:09
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0