Velourklänning

Hej!

Nu har vi bakat ännu ett lass med pepparkakor och huset är pyntat och julgranen klädd.
För att bryta av julbestyren lite slängde jag in skinkan i ugnen igårkväll, och gick up och satte mig att sy litegrann.
Jag har köpt ett härligt cerise velourtyg som bara har legat (förrtom att jag sydde ett par härliga muddbyxor till mig=)
Så igår plockade jag fram tyget och sydde ett par yttepyttesmå muddbyxor till lilla Alma, de fick bruna muddar. Jag såg på en gång att detta var en fiiiin kombo, så jag klippte till en omlottklänning till Manda när jag ändå var igång.


Jättemysig blev den! Problemet var bara att jag glömde bort skinkan i ugnen... Men jag gick som väl var ner för att greja undan lite och tyckte att det luktade mat, då kom jag på! Den gick upp till innertemp 90, det skulle bara varit max 70, så jag blev liiite besviken på mig själv. Men idag slängde jag in den i ugnen igen för lite griljering och den blev kalasgod! Den duger gott till oss i jul=)



Här kommer lite bilder med känningen på! Tagna på morgonen innan dagis, hon skulle absolut stå innanför julgranen=)

Nu ska här hrejas lite till, återkommer!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0