Lördagkväll

Manda har precis somnat.
Jag pratar med min make via msn, han är uppe och jag är nere.
Har jobbat idag mellan 9-13.
Kom hem.
Åt lunch.
Skickade ut make och dotter på promenad.
Somnade.
Sov till 18.
Gjorde varma mackor till kvällsmat.
Hela fam. lekte med bilar en timme.
Nattade Manda.
Skriva blogg.

Det var min dag det=)
Har inte gjort nått vettigt alls!

Har lite koll på tradera nu, la ut auktioner igår, 3 st gick på köp nu på en gång, det är alltid trevligt. 2 par katvig leggings och en molotröja. Fick in 325 kr bara sådär! Har 11 auktioner till ute, dessa pengar skall sparas till min köpenhamnsresa i maj/juni, när det blir lagersalg igen=)

Nu har jag och maken nästan bestämt vad vi ska köpa till lille Arvid i doppresent. Blir mer pratat om man tar sådana diskussioner per msn=)

Har inte ätit choklad eller annat sött på 2 dagar nu. Det är bra för att vara mig. Känner redan hur valken runt midjan minskat=) Inte en enda kaka har slunkit ner, trots att jag gått hemma hela dagarna med Manda. Mellanmål har varit knäckebröd eller frukt, och det känns juh lite bättre för blodsockret.
Nu blir det hårdträning ett tag. Inget snask och promenad/motionscykel varje dag.
Har tänkt att gå ner 3-4 kg, den här julen har satt sina spår...
Startvikt: 60 kg!
Så mycket har jag inte vägt sedan jag var gravid med Manda. Bara det är juh visserligen en historia för sig, men jag var väldigt lätt innan jag blev med henne, och väldigt tung när hon var färdigbakad. 48 kg blev 80. 8 månaders amning var medicinen för den läxan. Nu har jag ju inget sånt knep att ta till, så cykeln har åkt upp på övervåningen och skall användas dagligen tills kläderna sitter bättre igen.

Nu ropar maken på mig.
Ha en trevlig kväll!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0